Monday, June 15, 2009

sedarkah kamu aku disini...?

diriku tatkale ini terperangkap dalam mimpi ngeri.. sendiri, aku berjalan d'hutan kekeliruan..... pandangan ku lontar ke kiri...sunyi. mateku beralih ke arah bertentangan..sepi.. aku terus berjalan..walau telapak kaki terase sakitnye, kugagahi kesakitan itu. bertemankan satu harapan, kebuntuan itu pasti berpenamat. hati yang gundah sesekali menghentikan derapan kaki.. aku berdiri...langkah terhenti d'pengaruhi hati..aku tidak mengerti...

hati yang keliru semakin menekan...langkah yang perlahan menukar kelajuan. saat aku tersedar, aku berlari...dan terus berlari...tanpa arah tuju yang pasti. aku sudah tidak dapat menahan hati.. ia meronte, ia tersekse... sedang kaki melakar tari, aku terhenti... tersembam menyembah bumi. kekuatan dan keupayaan sudah sampai ke penghujung... tiade lagi sisa tenage yang berbaki.. tangan d'genggam erat..lutut masih berpijak d'muke bumi.. perlahan...air mate mengalir membasahi pipi...hati ini sudah tidak berdaye lagi.. kulaungkan kekecewaan dan kemarahan..d'ikuti tangisan.. saat itu, harapan yang menjadi teman semakin pudar menghilang... luntur bagai warne yang d'mamah usie... dingin malam menusuk ke segenap ruang...mendirikan liang roma, hati makin pedih.. kesunyian bagai sembilu yang tertanam d'jiwe... hati turut menangis... ku lelapkan mate bertemankan linangan air mate...

mate ku buka...langit yang membiru mendamaikan hati.. tanpe aku sedari senyum terukir d'pipi. hati menyanyikan lagu bahagie... aku terlupe seketike derite semalam.. pagi yang membawe seribu pengharapan. aku menanam semangat yang baru... suasane pagi itu seakan berkate-kate.. tidak putus membakar semangat.. aku bingkas bangun dan melangkah, membawe harapan itu ke suatu tahap yang baru.. perih jerih yang mengalir kuusap laju..aku tidak mahu jerih itu memaku..mendorong aku ke lembah derite semalam.. kaki meneruskan langkah, dari kejauhan ku lihat bayang manusie..bukan seorang mahupun due.. aku bahagie.. kini kutahu usehe itu bukan sie-sie.. aku berlari ke arah mereke.. larian aku menjadi tari..aku berputar-putar..hati menyanyikan lagu bahagie... warne-warne musim bunge mekar merona.. semue yang ade juge tersenyum gembire..aku pasti tentang itu..senyuman yang bercahaye...

kami mengembare bersame...merentas tanah lapang dan denai-denai. kehidupan yang telah d'jangke.. namun, bahagie itu cume sementare. kesunyian kembali mengetuk pintu hati.. aku ketinggalan d'belakang..jauh sekali ke belakang.. langkah mereke terlalu laju, dayeku tidak termampu. mereke d'dorong rase bahagie bersame yang tercinte sedang aku sendiri berkelane...terkadang aku termenung memerhatikan tingkah manusie. ade yang tersenyum, ade yang ketawe.. mereke bahagie... perjalanan harus d'teruskan.. aku membontoti langkah mereka..masih menahan rase sunyi, cube menumpang kebahagiaan mereke.. hari yang aku lalui tidak lagi seindah dulu..kebahagiaan mereke mencoret duke. aku kini terlontar jauh dalam lembah kemurungan....mungkin kerane terlalu bahagie, tiade yang sedar aku tiade.. kini aku kembali sendiri..tapi kini, rase marah itu tiade...aku tangiskan tangisan kecewe dan duke. duke akibat kesunyian..kesunyian yang mencengkam hati...

aku masih menunggu...menunggu dalam sunyi yang pasti, dengan hati yang menangis...bilekah panah itu akan menembusi hati ini...anak panah si pemanah setie... Flyqec si dewa cinte..dewa cinte yang sering membawe bahagie walau adekalenye terungkit derite... kutunggu anak panah yang bercahaye...yang akan membebaskan aku dari sunyi yang derite....




8 comments:

  1. bilekah masenye aku perasan?
    sesungguhnye benar, aku ini insan kesunyian..
    ati trus d'guris pilu tatkale insan len berbahagie dgn yg tercinte...huhuhu

    ReplyDelete
  2. kaw pe hal ein?

    hahahaha!

    aku taw.. ko jeles kan? itu la, cari la boyfriend gak..

    ke ko gayah, nak jadi gf aku?

    hahahaha!

    ReplyDelete
  3. agk jeles gk r...
    sume owg dh ad yg tercinte.
    tggllah ak sndri dlm sepi.
    dingin mlm bagai sembilu...pedih...
    sunyi yg dtg menusuk btol...huhu..
    poyo jek...

    ReplyDelete
  4. wow??? why???
    salahkah ak jike kuktekn ak sunyi...
    xde la sunyi ngt pon..tp....
    jike kmu d'tmptku...mst nk lbh2kn jgk.
    mne xnye, sume owg duk cite psl c dy...tp ak..
    ak...ak....argh...ak plak kne pakat dgr jek.
    nk turut bercerite, citenye pn tarak...huhu

    ReplyDelete
  5. wow.

    saje.

    aku suka sunyi.

    slalu saje cari tpt sunyi.

    betul.siyes.

    sudah lama tidak merasa kesunyian

    ReplyDelete
  6. pulak dh...
    sunyi itu menyakitkn...ak xmau sunyi...
    mgkin kmu xpnh mersekn snyi yg sebenar..
    kerna itula kmu ske snyi....
    ckup la skali kuharungi rse itu, serase bagai ingin menitiskn air mate bagi stiap detik wk2 yg berlalu....perasaannye bgai ak d'tgglkn sndri dlm bilik gelap yg sepi...(metafora je)
    nmun air mate hrus kuthn (control image..) (xrock r nangis2...huhu...)
    smpi saat ini ak xmau alaminye lg. ak mau sntiase berteman(kwn2...)..xkesahla walopn sowg...jnji ad...huhuhu

    ReplyDelete