Thursday, July 16, 2009

pot..pet..pot..pet..

Makin lame..ak rasekan bebanan yang tertampung d’bahu ini makin lurut… seakan menanti saat untuk jatuh menyembah bumi. Semangatku tidak kelihatan, saat aku amat memerlukannye…die tidak juge kunjung tibe.

Duhai semangat…kemane kau menghilang.. tidak kasihankah kau padeku? Aku yang d’himpit resah ini amat memerlukanmu..resah yang hadir tatkale aku keletihan memikul bebanan itu sendiri..bakal membunuhku suatu saat nanti. aku perlu kamu bagi menjana tabah yang bisa membawe aku melangkah terus mengharungi hidup yang nyate penuh duga… aku benar-benar keletihan mengharungi perjalanan yang panjang ini sendiri..tanpe d’temani kamu, teman rapatku.. bukankah aku temanmu?? bukankah kamu temanku?? d'mane kamu??? aku sudah terlalu letih…letih yang amat...sedangkan perjalanan itu masih jauh berbaki.

Aku berhenti seketika…kulontarkan kepenatan itu jauh dari fikiran. Aku mahu membuke ruang kepade kedamaian buat menjengah hati yang gundah… memberi peluang kepade diriku sendiri. Fikiran menerawang ke sudut yang lain..usehe aku mencari ketenangan berakhir sebaliknye… teringat pule perkare yang menoreh luke lame yang aku fikir sudah hilang kesannye.. bertahun aku pegang pengalaman yang sepatutnye membawe pengajaran dan perubahan padeku.. selalu aku khabarkan pade teman, “walau ape sekalipun yang kite lakukan, jangan menaruh kepercayaan yang keterlaluan…kerna jike kecewa yang mendatang, lukenye pasti dalam…”

Aku fikir pengalaman lalu mengajar aku erti membine ‘kubu’.. kubu dalam hait.. kubu yang bakal melindungi hati dari d’calar manusie-manusie yang tidak bertanggungjawab…namun kebenaran kini kian menjengah…aku tersedar… jauh kulontar pandangan… pengalaman lalu langsung tidak merubah diriku. Aku fikir ianye kuambil bagai pengajaran namun sebenarnye…aku dipermain perasaan… yang nyate, aku masih aku yang dahulu…aku masih lagi aku yang terlalu mudah menaruh percaye…dan akhirnye aku kecewa…
p/s: sejak akhir2 ni, ak cm bongok jek... emosi kenkadang hepi bno...kenkadang cm t**k.. slalunye..m'nusie yg nk monopos jek yg mengalami prubahan emosi yg xstabil cmni... nth la... pape jela ek..ak mude lg kot...jnji rock!!!!

No comments:

Post a Comment