Thursday, July 16, 2009

aku sehelai kain...

Sewaktu aku masih lagi d’sekolah rendah..sering kali kutonton d’kace TV sebuah cerite yang berkisar tentang sehelai kain yang dahulunye begitu d’hargai namun semakin ia d’mamah usie, jasenye juge sudah d’lupe..

Sewaktu aku masih d’sekolah rendah jugelah, diriku ini diketengahkan pade konsep karangan biografi.. "aku sebatang pen, aku sebuah jam loceng dan sebagainye". D’setiap penghujung cerite, pasti wujud sebuah duka.. jase yang ditabur sepanjang hayat langsung sedikit pun tidak dihargai..

Mengape aku asyik dengan kisah hidup objek-objek ciptaan manusie?? Sejak akhir-akhir ini ak merasekan diriku umpame si pen yang sebatang itu .. saat mereke memerlukan kain pengelap, aku hadir menghulur bantuan.. saat tiade pilihan yang lain, aku yang mereke butuhkan, perhatianku yang mereke tagihkan, diriku yang mereke harapkan.. namun, pabila pilihan lain datang silih berganti…aku d’tinggal sendiri…aku d'campak ke tepi..
"tega sungguh kamu memperlakukan aku sebegitu.. aku bukan kain buruk.. aku juge manusie..manusie yang punye hati dan perasaan.. ak juge manusie yang same seperti kamu... dan aku tidak akan menjadi kain buruk…."
p/s: ak xptut jd kaen buruk... ak nikan 'cute'... patutnye jd sapu tangan comey...huhu

4 comments:

  1. buatan manusia ni, selalu je ending dia akan ke tong sampah atau tempat pelupusan.

    ReplyDelete
  2. ain. jangan rasa camtu. kau takkan terlupus bagi aku. (apesal ayat ni semacam?)

    aku kan sayang ko ain... ^^

    ReplyDelete
  3. to Penulis.Sahaja.:
    mmg pn...buatan m'nusie ni akhirnye ke tong sampah... xpn ke tmpt pembakaran kt blkg umh nun...

    to Luna:
    ye jek ko2...time ni la nk syg kt ak...huhu...
    (sadis jek byinye...)

    ReplyDelete
  4. :) betol la....

    walo pon ko agresif, tapi aku taw hati ko baik... ^^

    ReplyDelete