Sunday, July 19, 2009

refresh..

dalam hati yang runsing..aku mengejar ketenangan... ketenangan yang walau sedikit.. kubawe hati ini merantau jauh ke rumah seorang teman.. empat hari yang berlalu ini sesungguhnye membuahkan hasil.. aku merase ketenangan.. pabile d'fikirkan, tiade ape yang penting aku lakukan d'sane tapi...mungkin aku cume perlukan sedikit mase... mase bagiku memikirkan semule setiap inci peristiwe...

sesuatu yang berlaku saat itu telah menyedarkanku dan mendorong aku membuke mate melihat dunie.. aku sedar bahawe tiade gunenye kite menyalahkan sesiape pabile berlakunye sesuatu peristiwe.. kan baik jike kite anggapkan ia suatu pengajaran bagi kite d'mase hadapan.. ape yang kite perolehi jike kite terusan menyalahkan setiap insan? kepuasan? jawapan? selepas itu? ape gunenye kepuasan dan jawapan yang d'rungkaikan? adekah penyelasaian? mengape bersusah mencari kepuasan dan jawapan? kan lebih baik kite teruskan sahaje kepade proses penyelasaian...

aku pulang hari ini bukan sebagai insan yang baru...aku pulang sebagai insan yang dulu.. cume kini aku lebih tenang... aku tidakkan berubah dan tidak mahu berubah. aku masih lagi mahu menjadi seorang yang mengharap pade sebuah persahabatan... aku masih lagi mahu menjadi seorang yang sentiase d'sisi temannye walau aku d'persia. aku mahu menjadi aku yang dahulu.. kerna aku gembire walau ade sedikit duka..mengape harus d'fikir saat kecewe sedangkan masih ade saat yang gembire? mengape perlu d'persia setiap kenangan indah dulu hanye berlandaskan sebuah peristiwe yang membawe luka?

biarlah...aku masih mahu menjadi aku..

p/s: sori bangat..ak cm sedikit over discribe percutian 4ari ak 2..huhu

No comments:

Post a Comment