Monday, May 11, 2009

Aku dan Cinte....

jatuh cinta lagi,
lagi-lagi kujatuh cinta,
harus bagaimana,
kubingung memikirkannya....

adekah aku melampau andai aku menginginkan sesuatu yang pasti...hanye yang pasti...?
adekah aku hidup d'dalam angan andai aku idamkan sesuatu yang umpame mimpi...?
adekah aku keliru d'antara khayalan dan kenyataan andai aku 'demand' sebuah kepastian???

aku inginkan seorang yang pade asalnye adelah seorang teman...teman yang sebenar-benarnye teman..atau patut kukatekan sahabat... jike benar die suke, jangan luahkannye andai die belum bersedie menerime aku sebagai suri hidupnye.. aku tidak mahu membuang mase dengan kisah cinte yang mungkin akhirnye tidak kemane... aku tidak mahu membuang tanage untuk sesuatu yang akhirnye akan jadi sie-sie... aku juga tidak mahu membazirkan perasaan untuk seseorang yang akhirnye bukan milikku. aku cume mahu seorang yang benar-benar mencinte...bukan cinte yang membabi-bute tapi cinte yang membawe kite ke syurge dunie...(kebahagiaan rumah tangge). aku mahu disaat die katekan padeku...

"sebenarnye...aku sayang kau. aku rase ni bukan sayang sorang kawan.."
"ape??? abis tu aku ni bukan kawan kau la???"
"bukan la...maksud aku, aku sayang kau lebih dari kawan. aku suke kau..."
"kalau betul suke hantar la rombongan meminang...aku tak suke nak bercinte bagai ni..."
"betul ni??? baek kau jangan gurau-gurau dalam hal camni... nyesal nanti..."
"hakalah...betul la tu...aku tak suke buang perasaan aku untuk orang sebarangan ni..."

dan diakhir perbualan ini die bisa mengatekan...

"ok, ko inform parents ko pasal ni.. pas discuss ngan parents aku, aku inform kau bile rombongan tu nak sampai.. jangan kau nak buat-buat terkejut pulak time tu..."
"hakalah...poyo je kau ni kan...iye..iye..je kan..."
"kau tak percaye??? ok, tunggu kejap ye..."

"Assalamualaikum...mak...orang ade nak bincang ngan mak ni..."
"ape dienye??? tak tanye kabar terus je nak bincang ni..."
"boleh tak mak hantar rombongan meminang kat umah die ni. die tak percaye orang serius suke kat die ni mak..."
"sape die ni... cube cakap slow-slow sikit... mak tak faham ni..."
"die yang orang cerite hari tu la mak...sape lagi..."
"owh..die.. mak ngan abah 'on' je... bile boleh datang??? dah disscuss ngan family die??"
"belom lagi... nanti bile dah confirm, orang bagitau mak ye..."
".....bla...bla...bla..."

salahkah aku mengidamkan sesuatu yang indah????
aku hanya mahukan seseorang yang pade saat die bilang suke, die benar-benar maksudkannye.. aku mahu seorang yang pade saat die katekan die cinte die sudah bersedie menerime kehadiran aku d'sepanjang perjalanan yang panjang.. aku mahu seorang yang pade saat die ungkapkan cinte, die inginkan aku d'sampingnye melayari bahtere bahagie...

inilah harapan aku pade cinte...inilah...kisah...aku dan cinte..

p/s: aku tulis ni sebab teman-teman umpame berade d'musim bunge..lalala
buat all my r/mate; sonoknye idup korang...bile la musim bunge aku nak tibe?????

2 comments:

  1. Yih....post kamu sperti tajok post sye...
    Bezanya....Aku dan Saya...
    Post sye... Saya dan Cinta ;p

    ReplyDelete
  2. ye...mmg idup ni pasti ade cinte.. baek kamu atau aku... hidup kite pasti ade cinte. bezenye cinte yang bagaimane yang kite ade.. namun, nmpknye cinte kamu rumit sekali jike d'banding dgn cinteku...(^-^)

    ReplyDelete