Saturday, May 16, 2009

kepade seorang teman

hari ini...aku kembali menulis...mencoretkan sebuah kate yang telah lame membungkam d'hati pinte d'lepaskan.. aku ingin menulis namun kehadiran seorang teman yang aku sedar akan sering mendalami isi blog ini membantutkan keinginan yang teramat sangat untuk meluahkan emosi yang tidak stabil ini ke atas sehelai lembaran yang d'panggil 'post' d'blog...
semuanye bermule pade satu hari, aku berterus-terang dengan seorang teman tentang emosi dan perasaan yang selame ini tidak bisa aku hamburkan...aku fikir sudah sampai masenye aku berubah dari seorang yang lebih banyak berdiam kepade yang lebih terbuke.. ini juge kulakukan kerane die yang seakan terkesan dengan sikapku yang berdiam...jauh d'sudut hatinye mencipte cerite yang entah datang dari mane...namun aku faham. begitulah asam garam orang yang d'lamun bahagie. d'hati pasti akan timbul curige...patutkah aku? salahkah aku? diekah yang lebih dulu??
sampai d'suatu saat, aku sedar bahawe ianya tidaklah semudah berkate-kate. mindaku mengorak cerite tapi hatiku membine arca menghalang ia dari pengetahuan semue.. ade masenye hatiku mahukan satu ruang d'mane aku ciptakan dunie yang hanye ade aku dan emosi...tiade siape selainnye... terkadang aku coretkan rase hati dan emosi d'atas selembar kertas kerane aku mahukan pendengar yang setie yang akan hanye mendengar tanpe sebarang kate. bukan aku berniat berahsie tapi tidak semue reaksi yang d'terime akan membawe kite kepade sesuatu yang lebih bermakne dan sesuatu yang lebih lega..
kadang-kale mereke tidak memahami keadaan kite. mereke hanye melihat dari luaran.. masakan kite menyalahkan mereke?? bukan niat mereke mengadili kite sedemikian rupe, namun apekan daye memang itu yang terzahir darinye... haruskah disalahkan diri sendiri?? sampai saat ini, sememangnye kite yang salah dan sememangnye kite patut salahkan kite tapi ape yang untung darinye? ape yang kite perolehi dengan menyalahkan diri? ketidakyakinan pade diri? kemurungan? rase bersalah? kalau inilah hasilnye...aku lebih rela berdiam...
kadang...aku bercerite untuk meluahkan perasaan bukan untuk orang beranggapan tentang aku... entahla...mungkin aku silap tentang itu.. kite tidak boleh menganggap sesuatu perkare itu tidak akan berlaku walau ia jelas d'mate kite yang perkare itu tidak akan menyimpang kesitu. olah itu, aku akan tetap sebagai aku yang dulu.. ade kalenye aku akan bercerite namun ade kalenye aku akan membatu... jangan d'salahertikan diamku. aku bukan menyimpan dendam, inikan pula rase tidak percaye. itulah...dah aku tetap aku...jangan ade yang keliru..

p/s: kepade teman yang sedari ini, jangan dikau berkecil hati... aku tetap percayakan kamu cume aku akan tetap menjadi aku...dan jangan kamu keberatan bercerite padeku kerna aku akan tetap aku yang dulu...pendengar setiemu.... [jangan cakap aku d'manjekan dengan harte, aku tak suke..walau aku terime itu kenyataannye...(^-^), seperti seorang teman kite yang tidak suke d'label burung kakaktue(byk ckp) walaupun ia benar belake...hehehe]

2 comments:

  1. "mindaku mengorak cerite tapi hatiku membine arca menghalang ia dari pengetahuan semue.. "

    Adakah ini bermaksud kamu bercerita tapi ada lagi yg kamu sorokkan?

    Atau...

    Apa yg kamu ceritakan itu sesuatu yg tak btol....sekadar sebuah cerita utk mententeramkan hati sahabat kamu...

    p/s : Walaubagaimanapun kamu,sye percaya sahabat kamu pasti bleh menerima kamu. Seperti kamu menerima dia dan kelemahannya... (^_^)

    ReplyDelete
  2. semue yang lahir dariku adelah benar belake tapi ade juge yang kuhalang ia dari terbuke kerna ia hanye akan mengundang petake..dan itu tiade faedahnye.. harap aku pade temanku hanye sekelumit percaye.. percayelah....walau ape pun ia, temanku itu yang kan jadi pendahulunye...

    ReplyDelete