Monday, May 25, 2009

saat aku berputus asa

hari ini...semacam Allah itu tahu, aku ini amat mengharapkan ihsan darinye..
puas sudah aku tangiskan kekecewaan itu, puas sudah aku hamburkan kate-kate makianku dan puas sudah aku lalui saat-saat getir ini... hatiku terseksa...sama sekali terseksa... seriuskah aku? tertumpukah aku? aku bukan orang yang begitu namun aku keliru.. aku kesalkan sesuatu yang sudah berlalu... aku tangiskan kerisauan yang berbuku, biar air mate ini yang jadi penentu...
namun, disaat hati berputus asa, Allah itu maha kuasa.. Die bukakan jalan agar aku teruskan perjuangan. agar aku terus bersabar dengan dugaan yang d'turunkan olehNye.. disaat hati aku terluke, ade insan yang hadir menghulur kate, penenang jiwe... aku bersyukur pademu Ya Allah, sesungguhnye Engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang... Kau sayang umatMu, seperti mane Kau sayang aku. aku, insan yang sering kali lupe padeMu, insan yang sering kali melanggar perintahMu... Namun, kau limpahkan jua kasih sayangMu...aku....aku....aku......
aku teruskan jua perjuangan ini demi mereke yang tidak putus memberi galakan, demi mereke jua yang tidak putus memanjat doa atas kejayaan dan kemenanganku..juge demi die yang tersenyum bangge tatkale menerime berite kelayakanku dulu...demi die...
"Ya Allah, aku sematkan suatu kata sebagai prinsip hidup ini. 'Allah tidak akan menduge kite jike kite tidak mampu menghadapinye...'. akanku kuatkan semangatku. namun, andai kate aku berhenti berjuang, bukan bermakne aku berputus ase. adelah sebab d'sebaliknye..."

No comments:

Post a Comment