Sunday, May 17, 2009

kebengangan yang melande

sakit...sakit sungguh bile kebenaran itu terselindung d'sebalik salah sangke... pedih betul hati ini bile insan yang kite sayang terpakse d'biarkan pergi kerna sayangnye kite pade die membawe kite kepade pengorbanan... pengorbanan demi die mengecap bahagie yang selalu die impikan. kehidupan yang umpama orkestra, kadang ia mengalunkan nada gembire, terkadang ia mengalun luke... demi sebuah bahagie, aku rela... rela demi die. asal saje die bahagie, aku rela memendam rase, memendam luke dan memendam kecewe...asal saje die bahagie...
tidak bisa aku mengerti mengape kamu b'keras hati...memendam rase hati kamu jike benar kamu sayang die? kerane kamu takut die merase bersalah? kerane kamu tidak mahu die d'belenggu perasaanmu? atau kamu malu? dari mane kamu tahu bahawe semue itu bakal berlaku? sungguh sukar buatku mengerti.. jike tidak d'luahkan kate-kate hatimu itu, masekan kamu tahu jawapan d'pengakhiran???

mengape tidak kamu menerime saje takdir hidup kamu? mengape tidak kamu terime kekalahanmu itu berpunce dari diri kamu sendiri? mengape kamu korban hati dan perasaan insan laen hanye kerna kamu mahu menebus kesilapan yang lepas?arghh....hati aku pedih.. pedih dengan sikap manusie yang asyik menyalahkan yang laen atas kesalahan yang jelasnye salah mereka...pedih juge dengan sikap manusie yang tidak mahu menerime akibat kebodohan dan kelemahan diri sendiri...

tidak dapat aku menahan diri dari menghamburkan amarah... aku takut amarah ini kan menjadi parah dan bernanah... mampu juge ia menjadi parut yang tidak akan terhilang dari hati ini... atau ia akan berdarah kembali... aku perlu sesuatu...sesuatu....arghhhhhh......

No comments:

Post a Comment