Monday, May 11, 2009

reunion oh reunion...

ahad bersamaan 10 mei 2009;

terlaksanelah sudah reunion yang d'nanti-nantikan....
ape benar kate-kateku tadi???
tentu sekali tidak... aku yang pade asalnye tidak mahu pergi...
bimbang d'katekan..."budak ni fizikal je membesar tapi perangai tak matured..."

disini...dengan rasminye aku katekan...aku gembire...

tenang...hati yang berlagu sepi berbunge kembali..
hati yang melagukan kesepian sudah mule meronakan warne-warne musim bunge...
hati yang merindui saat-saat indah alam persekolahan dipuaskan dengan hanye perbualan kosong mengimbau kisah silam... kisah kenakalan budak sekolah, kisah keganasan pelajar asrama dan juge kisah ketidakmatangan seorang remaje yang digelar 'pelajar'..

teman...
kite yang dulu langsung tidak bertegur sape...
kini bagaikan teman lame...
aku lega...
hatiku menyanyi riang...
harapanku menebar dipermukaan kenyataan...

"harap persahabatan d'sini kekal selamenye..."
itulah kate hatiku d'saat aku melangkah pergi,
meninggalkan seribu kenangan d'bumi muadzam...
tige tahun kite bersame...tige tahun yang panjang...

setelah hampir tujuh tahun perjalanan itu berlalu,
kite masih seperti dulu...
tatkale kedengaran hingar-bingar tawe semue,
aku tersenyum penuh bangge...kite berjaye kekalkan persahabatan kite...

hatiku tersentuh...
kesungguhanmu teman membahagiekan,
tabah sungguh hatimu menyatukan kite semue,
walau d'kecewe walau d'hampe,
kau tetap tidak berputus ase...


kawan,
bertahun kita bersama,
bagai semalam beru bersua,
kawan,
dihadapan oh indahnya,
kita bersama berkelana...

No comments:

Post a Comment