Sunday, May 10, 2009

amarah yang bukan kepalang...

bengang...marah...tension...stress...
semua turun jadi 1....'kesal'
mengape laen yang d'nanti laen pule yang m'datang???
aku bingung...
mengape laen yang d'harap laen pule yang jadi???
aku marah...
harus ku marah pade siape???
nauzubillah...tenang...jgn d'layan amarah itu...
amarahmu itu hasutan syaitan...
jgn termakan hasutan syaitan...padah akhirnye...

"kenape dengan kau sebenarnye??"
"cerite la kat ak..."

"aku bengang...ade la sorang tu..."
"cakap nak kawan ngan aku, aku orait jela..."
"skarang ni aku stress maa ngan die ni..."

"apahalnye?"

"tak faham-faham..kalau aku dah tak balas tu...tak nak balas la jwbnye..."
"ni tak...keep sending me messages..."
"and kalau takde respon jugak, call aku.."
"tengah-tengah malam takpun pagi-pagi bute..."

"sian kat kau kan..."

mengape perlu sampai ade perasaan marah???
tidak fahamkah kamu???
mengape perlu d'pakse keadaan itu???
tidak mengertikah kamu???

lega sudah....akhirnya amarahku terluah...
jangan d'salah erti luahan ini, aku pernah cube...cube untuk mengawalnye.
namun, ianye berakhir dengan tekanan...tekanan yang amat menekan...

jangan d'bilang aku emosi...
jangan d'bilang aku keliru...
jangan juge d'bilang aku berlari...lari pergi dari sebuah kenyataan...

p/s: xtau la korg paham ke x sume ni...


No comments:

Post a Comment